Monday, July 7, 2008

another one from ustaz tantawi's blog

someone post this...

"camane nih ustaz? polis,fru dah x nak masuk campur tp org ramai sendiri nak jd polis dan fru. mmg saya setuju bahawa perbuatan penyanyi carburetor dung itu menjijikkan. sepatutnye org ramai lebih open minded,hentikan show dan biarkan je mereka pergi. kenapa ikot budaya polis dan fru sampai nak pukul2 dan timbulkan kekecohan? kenapa band rock lawan tetap lawan dihentikan? mereka ada buat apa-apa kesalahan? bukan ke mereka turut berjuang dlm lirik lagu mereka? mungkin lagu & gaya mereka agak tidak sesuai tp perlulah adil kepade semua pihak. saya bukanlah peminat underground tapi bila difikir secara logic,dimana mereka punya hak bersuara? apa orang2 yg tua2 dan orang yg alim2 je ke dibenarkan protes? bagaimana pula nasib mereka? apabila band lawan tetap lawan dihentikan,saya ternampak beberapa remaja2 underground yg bergerak keluar dari stadium. dari gaya dan raut wajah mereka,saya dpt baca betapa sedih & kecewanya mereka pada saat itu. saya cuba dapatkan mereka supaya mereka utk nasihat supaya terus berada disitu. tp dukacita,mereka hilang dlm org ramai. remaja2 yg bersemangat juang tinggi seperti inilah yg bakal mentadbir negara. disebalik baju hitam,seluar ketat,jacket hitam itu manalah tau mereka berpendidikan tinggi dan bakal mentadbir negara".

nizang- thanks to you too.

No comments: