Monday, April 8, 2013

laporan perjalanan Art Of Noise 3



Untuk show Art Of Noise, kami bergerak dari rumah Spanky di Ulu Klang jam 2.30 pagi. Sepanjang perjalanan kami banyak berhenti dan rilek-rilek jadi kesudahannya sampai ke JB jam 7 pagi. Kami dah plan dan juga diajak oleh Fahmy Embrace Hall untuk lepak dan tidur di sana. “Boleh jamming” katanya. Kami terus tidur dan aku terjaga kira-kira jam 10.30 pagi, sakit perut lalu ke bilik air. Fahmy takde sebab dia bekerja. Lepas tu aku dah tak boleh tidur. Aku belek zine-zine lama yang banyak kat situ dan yang aku baca adalah zine Tolloi dan Sadis.  Jam 11 lebih, Fael pun bangun. Kami kejut yang lain untuk jamming. Jam 2 pm kami semua siap mandi dan terus mengisi perut dan sampai ke venue jam 3 petang. 

Ramai crowd di gig ni. Mungkin sebab gig campur secara muzikal dan stail. Dah lama tak ke gig yang ramai macam ni ataupun memang aku yang dah jarang pergi gig. Aku tengok beberapa band dan pilih-pilih lagu. Masuk ke dewan kejap-kejap sebab sibuk jaga barangan jualan. Terima Kasih pada semua yang memenuhi ruang dewan dan nyanyi bersama time DDT main. JB crowd memang terbaik. Tapi ramai juga yang datang berbual dengan aku yang bagitahu mereka datang dari jauh. Dari Kuantan, Temerloh pun ada. Sanggup bermalam di CT Plaza semangat punya pasal. 

Jam 2 pagi Second Combat tamatkan set mereka sebanyak tiga lagu dan kami tak mampu nak tunggu sampai gig tamat. Jadi, kami pergi ke pasar karat tapi semua gerai dah tutup. Dah penat sangat, kami terus balik ke KL…aku tidur sepanjang perjalanan.


Art Of Noise 3 antara gig yang paling seronok pernah kami sertai. Terima kasih pada Lan, Chubby, Aizam, Keyrol dan crew-crew lain tak sempat tanya nama atau lupa.   

1 comment:

Anonymous said...

bila nak datang jb lagi?tidur rumah aku pulak.